خبرگزاری فارس: کرامتی از شیخ نخودکی با موضوع استهلال

یکی از دلایل مشهور شدن شیخ نخودکی، کرامات بی‌شمار ایشان بوده است که خاص و عام به طور مستقیم شاهد آن بوده‌اند.

 شیخ حسنعلی اصفهانی مشهور به «نخودکی» زاده ۱۲۴۱  شمسی در اصفهان، فقیه، عارف، زاهد و صاحب کرامات فراوان در قرن چهاردهم هجری است.

وی درباره راه و روش عرفانی خود در جواب نامه یکی از سادات دزفول نوشته است: «عرض می‌شود به تمام احباء اظهار فرمایید که طریقه فلانی غیر از طریقی است که شنیده‌‌اید، همه بدانید که طریقه حقیر، طریقی است که تمام مطالب شرع را نهایت اهتمام است؛ خلاف باقی طرق که به مطالب شرعیه خیلی بی اعتنا هستند. در طریقه حقیر، خصوصا نماز خیلی مورد توجه است که هر چه زحمت و توجه است، به نماز معطوف دارید. بدانید که مدار و معیار امر و طریقه ما بر سه چیز است؛ شب زنده‌‌داری،لقمه حلال و توجه به نماز، به ویژه نماز اول وقتو حضور قلب در آن»




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

مروری بر احکام فطریه

آیا فطریه به خویشاوندان مستحق تعلق می‌گیرد/ فطریه سادات فقیر چگونه است

خبرگزاری فارس: آیا فطریه به خویشاوندان مستحق تعلق می‌گیرد/ فطریه سادات فقیر چگونه است

در استفتاء درباره اینکه «آیا فطریه را مى‌توان به سادات فقیر داد؟» بیان شده است: غیر سادات نمى‌توانند به سادات فطریه پرداخت کنند.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

مراسم شب‌های قدر از اماکن متبرکه روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌رود.

برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر/ اعلام برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر/ تلویزیون در شب‌های قدر چه برنامه‌هایی دارد؟/ مراسم از کدام شبکه‌ها پخش می‌شودبه نقل از روابط عمومی سیما؛ در آستانه‌ شب‌های پرفیض قدر و نزول قرآن، هر یک از شبکه‌های سیما با توجه به ماموریت خود، مراسم ویژه‌ای را از اماکن مقدس، تکایا و مساجد پخش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش؛ شبکه یک سیما، قرائت دعای «جوشن کبیر» را از بارگاه «ثامن‌الحجج» روی آنتن برده و اجرای مراسم احیا در حرم رضوی توسط حجج اسلام رئیسی، رفیعی و علم‌الهدی به ترتیب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم پخش خواهد شد.

دوربین شبکه دو سیما با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مراسم این شب‌ها را پوشش داده و ذاکران اهل بیت (ع)، زائران و مخاطبان مومن را میهمان حرم کریمه اهل بیت خواهد کرد. همچنین ححج اسلام سعیدی، رئیسی و میرباقری به ترتیب مراسم شب‌های نوزدهم تا بیست و سوم را اجرا می‌کنند که از این شبکه پخش می‌شود.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

با فرا رسیدن ماه شعبان که پیامبر اسلام (ص) آن را اینگونه تعریف کرده است «شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود» در ادامه احادیثی از ائمه معصومین را می خوانید:

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :شَعبانُ شَهري… فَمَن صامَ شَهري كُنتُ لَهُ شَفيعاً يَومَ القِيامَةِ.
شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
فضائل الاشهر الثلاثه ص ۶۴ – بحارالأنوار(ط-بیروت) ج ۹۴ ، ص ۸۳ ، ح ۵۴

امام صادق علیه السلام :مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْن‏
هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏ كند.
من لا یحضره الفقیه ج ۲ ، ص ۹۴ ، ح ۱۸۲۹ – امالی(صدوق) ص ۶۷۰

امام علی علیه السلام :شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهرى؛
رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
شرح فروع کافی ج ۴ ، ص ۱۴

امام رضا علیه السلام :اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِي‏ مِنْه‏
خدایا اگر ما را در روز هایی که از ماه شعبان گذشت نبخشیدی پس ما را در باقیمانده آن بیامرز{این دعا سفارش شده است در روزهای پایانی ماه شعبان زیاد خوانده شود}
وسایل الشیعه ج ۱۰ ، ص ۳۰۱ ، ح ۱۳۴۷۱

امام على عليه السلام :صَومُ شَعبانَ يَذهَبُ بِوَسواسِ الصَّدرِ وَ بَلابِلِ القَلبِ.
روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏ هاى جان را از بين مى ‏برد.
تحف العقول ص ۱۰۲ – خصال ص ۶۱۲




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در واکنش به حمله آمریکا به سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: حمله آمریکا به سوریه تهاجم علیه امت اسلامی است.

 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، دفتر سیاسی انصار الله یمن در این بیانیه افزود: این حمله در چارچوب مقابله با همه کسانی انجام شد که در برابر نظام سلطه ایستاده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حمله آمریکا به سوریه در حمایت آشکار از رژیم غاصب صهیونیستی و یاری به گروه های تروریستی و جنایتکار داعش و القاعده انجام شد که مورد حمایت دستگاه های جاسوسی غربی و عربی است.
دفتر سیاسی انصار الله یمن افزوده است: حمله تجاوزکارانه به سوریه به صورت واضح مواضع شریف دولت و ملت سوریه را نشان می دهد که خارج از سیطره سیاست های آمریکایی و صهیونیستی است و این در حالی است برخی از سران منطقه در خیانت به مساله فلسطین از هم پیشی می گیرند.
انصارالله یمن با محکوم کردن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه تاکید کرد که از دولت و ملت سوریه حمایت می کنیم.
در همین حال مجلس یمن و انجمن علمای این کشور نیز در بیانیه هایی جداگانه ای حمله آمریکا به سوریه را محکوم کردند.
پیش تر وزارت خارجه یمن نیز اعلام کرده بود که تجاوز نظامی به سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد بود.
سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز حمله آمریکا به سوریه را باهدف نجات گروه های تروریستی عنوان کرد که از ارتش سوریه شکست خوردند.
آمریکا بامداد شنبه (۲۵ فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در ۲۴ کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.



از جمله شب های بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است که لیله الرغائب نام دارد.

در شب لیلة‌ الرغائب چه باید بکنیم؟

 هفتمین ماه از سال هجری قمریرجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد؛ زیرا در میان ماه‌های دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماه‌های دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار است.

در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آن‌ها رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می‌‏باشد.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

دبیر شورای نگهبان گفت: قطعاً ولایت فقیه ۴۰ سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است.

ولایت فقیه 40 سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده استآیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.

وی با تأکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این‌صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد. سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.



مقام معظم رهبری در پاسخ به جدیدترین استفتاءها مربوط به خرید ساعت و عینک طلا، خرید اینترنتی کالا، معامله با بچه نابالغ، چانه زدن با نامحرم و... نظرشان را اعلام کردند.

قسم(سوگند) شرعی

س. اگر کسی قسم بخورد که کاری را انجام دهد یا ترک کند، آیا از نظر شرعی واجب است به قسم خود عمل کند؟
ج. در صورتی واجب است به قسم عمل کند که آن کار مرجوح* نباشد و به اسم خدا یا صفات مختص به او، مانند "مقلب القلوب و الابصار" یا صفاتی که مراد از آن معمولا خداوند است، مانند خالق و رازق قسم بخورد
* به کاری مرجوح گفته می شود که فایده­ی مادی و معنوی ندارد و بهتر است انجام نشود.

قسم خوردن در معامله
س. آیا قسم خوردن در معامله جایز است؟

ج. اگر قسم او راست باشد، قسم خوردن او مکروه است و اگر دروغ باشد حرام است.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

امام علی(ع) می فرمایند:
لا تَقسِروا اَولادَکُم عَلى آدابِکُم ، فَاِنَّهُم مَخلوقونَ لِزَمانٍ غَیرِ زَمانِکُم
آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحمیل نکنید، زیرا آنان براى زمانى غیر از زمان شما آفریده شده‏‌اند .
شرح ابن ابى الحدید ، ج20، ح102 .




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

صدور دوازدهمین هفته‌نامه خط حزب‌الله نشریه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، توصیه‌ای از رهبر انقلاب به جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق را درباره آیت‎الله سیستانی منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند: مجلس اعلا یک جواهر گرانبها در دست شماست و امیدوارم تمام تلاش خود را برای حفاظت از آن انجام دهید. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم مرجعیت در عراق فرمودند: قدر آیت‌الله سیستانی را بسیار بدانید و به نصایح ایشان گوش دهید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

سرتیپ دوم جعفری از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می پذیرد.

Image result for ‫رصد و مراقبت پدافندی در ایام اربعین‬‎

   امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از1000 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه دهها فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می پذیرد.
وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت های راداری و موشکی و سامانه های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.
امیر سرتیپ دوم جعفری ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.
وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باند های پروازی فرودگاه های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد


قبرستان ''وادِی السَّلام'' قبرستانی بزرگ و تاریخی در شهر نجف است که به سبب وجود احادیثی درباره فضیلت آن، برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد. بنابر برخی روایات، این قبرستان محل رجعت بعضی از پیامبران و صالحان است و بنابر برخی دیگر هر مؤمنی در هر جای دنیا که وفات کند، روح او به این مکان خواهد آمد. قرار گرفتن وادی السلام در شهر نجف، که مرقد امیرالمومنین علی (ع) در آن قرار دارد، بر اهمیت آن افزوده است.



باشگاه خبرنگاران/ به تازگی نشر این عکس بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. گفته می شود این افراد برای آنکه از رضایت صاحبان منازل اطراف برای نماز خواندن آنها اطمینان نداشتند ، نماز جماعتشان را در پیاده رو و زیر باران شدید خواندند.






دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

نودوهفتمین شماره خط حزب‌الله در نهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۶ مصادف با روز عرفه، با تیتر «مبارزه ادامه دارد»، منتشر شد.

  به گزارش خط حزب‌الله، دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته بود که رهبر انقلاب در دیدار با طلاب استان تهران فرمودند: «باید مبارزه کرد؛ بدون مبارزه هیچ‌چیز به دست نمی‌آید... البتّه معنای مبارزه، [گفتنِ] «زنده باد مرده باد نیست.» به همین جهت سخن هفته‌ی این شماره از نشریه، به چگونگی تداوم یافتن انقلاب، مجاهدت، گفتن، فکر کردن و متشکّل شدن در این راه از منظر رهبر انقلاب پرداخته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: زمانی تمام دنیا دست به دست هم داده بودند تا نظام سوریه را متلاشی کنند اما امروز فقط حدود ۱۶ درصد از خاک سوریه در اشغال آن‌ها قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس با اشاره به روز عرفه، هفته دولت و مسائل منطقه، اظهار داشت: همه شهدا به حسین به علی (ع) اقتدا کردند؛ زیرا ایشان روش تربیت انسان را به ما آموختند به همین دلیل است که می‌بینیم هدا همگی در زمزمه‌ها و دعاها و نیز راز و نیازهایشان از حسین بن علی (ع) می‌گویند.



فارس/ ستاد مرکزی اربعین حسینی با صدور اطلاعیه‌ای از ثبت نام متقاضیان اربعین از روز گذشته خبر داد و اعلام کرد ثبت نام در سامانه سماح برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

در این اطلاعیه آمده است:

1- ثبت نام از زائرین اربعین از ساعت 10:00 صبح امروز چهارشنبه 1‏/6‏/1396 برابر یکم ذی الحجه سال 1438 همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در سامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir آغاز شد.


Image result for ‫عکس از پیاده روی اربعین‬‎

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت:ر اهپیمایی 20 میلیونی اربعین، نشان از احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سوالاتی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکاست، همچنین اگر جستجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله در مورد آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثرا به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متاسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

درباره بلایای عصر ظهور، اخبار و نکات گوناگونی در روایات آمده است. 
یکی از امتحانات مردم در عصر غیبت و ابتلایات شدید آنان، گرانی، کسادی، مرگ و میر، جنگها، کمی محصولات کشاورزی، دچار شدن جوامع بشری به پادشاهان ستمگر و... است.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

برخی از جریان‌های داخلی هم نوا با سخنان کینه‌توزانه مقامات آمریکایی گفتمان انقلاب را تضعیف می‌کنند

آیت الله  عباس کعبی  با بیان اینکه رژیم آمریکا خصومت ماهوی با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد گفت: آن‌ها از اول انقلاب تاکنون همواره در صدد براندازی نظام را داشتند و در این مسیر شگرف‌های مختلف و متفاوتی را آزموده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از فتنه 88 از براندازی سخت مأیوس شده‌اند و تحریم‌هایشان هم به نتیجه نرسید بیان داشت: از زمان فتنه 88 به بعد آن‌ها تلاش کردند که با استحاله انقلاب اسلامی اهدافشان را پیش برده و براندازی نرم را رقم زنند.

وی خاطر نشان کر: متأسفانه هم‌نوا با سخنان کینه‌توزانه و خصمانه مقامات آمریکا بعضی از جریانات آمریکا به تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی در اهداف مأموریت‌های انقلاب، امام و شهدا می‌پردازند که این مسائل بوی فتنه و توطئه می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با  تأکید بر اینکه دولتمردان جمهوری اسلامی وظیفه دارند در برابر خیره‌سری‌های آمریکا و اقدام مداخله‌جویانه آن‌ها ایستادگی کنند اظهار داشت: مقامات جمهوری اسلامی باید نسبت به نقض‌های مکرر برجام و بدعهدی‌های مکرر آمریکا تذکرات جدی داده و اقدامات حقوقی خاص خودشان را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت انجام دهند.

کعبی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص خارج کردن منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گفت: آمریکا بیش از این منافقین خلق را به عنوان سازمان‌های تروریستی پذیرفته بود ولی امروز با آن‌ها ارتباط برقرار می کند و به همراه آن‌ها فرمان‌های براندازی جمهوری  اسلامی را طراحی می‌کند.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   ,   , 

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) بیش از 417 مکان مذهبی ارتش در سراسر کشور آماده برگزاری دومین شب از لیالی قدر شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: مداحی، قرائت دعاهای مخصوص لیالی قدر، سخنرانی و برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دومین شب از لیالی قدر می باشد.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  امنیتی دفاعی ,   , 

لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی آن کلیک کنید

 مسلمانان روسیه به دلیل رخ دادن پدیده شب‌های سفید بیش از ۲۱ ساعت روزه‌داری را تجربه می‌کنند. پدیده شب‌های سفید باعث می‌شود آسمان شب‌ها به طور کامل تاریک نشود.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

 

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,  دیدنی ها ,   , 

لطفا برای شاهده تیتراژ اینجا کلیک کنید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

سخنان گوهربار امام خمینی (ره)




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

ابراج البیت نام هتلی مجلل در مکه، عربستان سعودی است. سازندگان ساختمان شرکت مجموعة بن لادن السعودیة (متعلق به خانواده اسامه بن لادن) است. معمار آن شرکت دار الهنداسه است.  این هتل با 601 متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان خواهد بود.رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۳ میلیارد دلار آمریکا باشد.هتل در مجاور مسجد الحرام قرار دارد، و قابلیت جا دادن ۱۰۰۰۰۰ مهمان را دارد. 

ماجرای برج شیطان در مکه و سایه شیطان بر کعبه

در شب ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز سایه این برج شیطانی بر کعبه احاطه داشته باشد می دانید یعنی چه ؟ 
یعنی شیطان بر خدا تسلط یابد.انها به خیال خود با ساختن این برج در کنار خانه کعبه نعوذ بالله جبروب خدا را پایین اورده در حالیکه این خانه ساخته ایست که مسلمانا را از جایجای دنیا جمع میاوردو وسیله ای برای تقرب به خداست.




دسته بندی : جنگ نرم ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

مشرق/ الحشد الشعبی به نیروهای شبه‌نظامی شیعه عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند.در سال ۲۰۱۴ و پس از افتادن موصل به دستِ نیروهای داعش در واکنش به فتوای مرجعان عراقی به‌ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد.کودکان عراقی برای آمادگی مقابله با داعش کار با سلاح را در قالب عملیات آزاد سازی جرف الصخر آموزش می بینند.



Related image




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

زمین   و   آسمان     دریای    نور است                                             دل شیعه ز شادی در  سرور است

علـــی     مرتضی    زین  باره    خرسند                                             به    غنچه   گل زده همواره لبخند

جناب     فاطـــــــمه(س)     دارد    تبسم                                             که   از  این  چهره جنت شد تجسم

 به   عرش      حق    شده   بزمی  مهیا                                              امام      مجتبی     آمد    به   دنیا

 از آن سو جبرئیل  سرخوش از این باب                                              تمام   عرشیان   زین باره بی تاب

 ز جود  و   بخشش   است ایشان زبانزد                                              ز هر بخشنده ای  بی شک سرآمد

 بر او    رحمت    بُِِوَد    پیوسته   بی حد                                              وجودش    پاک و طاهر بوده از بد

 تجلــی    کرده     امشب     ذات   سرمد                                             که     آمد    میوه ی    جان  محمد




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

ایرنا/ محققان با تاکید بر مفید بودن ازدواج برای سلامتی می گویند که براساس یک مطالعه جدید، شانس زنده ماندن افراد متاهلی که به عوامل مهم خطرساز بیماری قلبی مانند کلسترول بالا مبتلا هستند، از مجردها بیشتر است.






دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه جدید تبریز، دقایقی قبل در میان استقبال مردم و مسئولان وارد این شهر شد.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

Image result for ‫عکس افطاری امام رضارمضان‬‎

Image result for ‫عکس افطاری امام رضارمضان‬‎

Image result for ‫عکس افطاری امام رضارمضان‬‎Related image

Related image

 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دیدنی ها ,   , 

امام رضا علیه السلام:
هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قرآن را بخواند.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

Related image

 

 

 

لینک پخش کلیپ




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

اس ام اس تبریک ماه مبارک رمضان

ماه رمضان، خجسته ترین و زیباترین ماه دین خداست، ماهی که مهمانی اش وصف نشدنی است، مهمانانش زبان گرسنه و تشنه اما با شوق به دیدار میزبان می روند، جانانه عبادت می کنند و بندگی را می آموزند، معبود نیز برای پذیرایی از مهمانش سفره ای از عفو و بخشش و رحمت گسترده است، می آمرزد تا تطیهر شوند آنانکه با عشق به چشمه زلال رمضان قدم گذاشته اند.

واژه رمضان از ریشه "رَمَضَ" است، به معناى بارانى که اوّل پاییز مى‏بارد و هوا را از خاک و غبارهاى تابستان پاک مى‏کند و یا به داغى سنگ از شدّت گرماى آفتاب نیز گفتخه می شود.

یکی از رسوم خوب در بین مردمان کشور مسلمانمان تبریک اعیاد و ماه های بزرگ و است، ما نیز در این خبر تلاش کرده ایم بهترین اس ام اس ماه مبارک رمضان 96را برای شما جمع آوری کنیم.

 

روزه ، تمرین کلاس زندگی / درس ایثار و خلوص و بندگی

روزه ، زنجیر هوا گسستن است / دیو و بت های درون بشکستن است ...

فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  اسلام ناب محمد(ص) ,  اندروید ,   , 

یک پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه حجامت در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده گفت: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن حجامت را در زمان‌های خاص باید انجام داد و برخی افراد به دلیل شرایط جسمی نباید این روش درمانی را انجام دهند.

معجزه حجامت در درمان بیماری‌ها/ ممنوعیت‌ها و بهترین زمان برای انجام این روش درمانی شگفت‌آورحیدر عظمائی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه حجامت روش درمانی آزموده شده، گفت: حجامت، روش‌های مختلف بادکش‌گذاری و در واقع اعمال یک دسترسی فوری به سیستم ساکن عمومی بدن محسوب شده تا آن را علیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هوشیار و فعال کند




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  علمی ,   , 

رسول‌ الله‌ در جمعه آخر ماه‌ شعبان پيرامون فضيلت ماه رمضان‌ خطبه‌ای ایراد کردند.

خطبه پیامبر (ص) به مناسبت آغاز ماه رمضانبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به روزهای پایانی ماه شعبان نزدیک می‌شویم ماهی که همچون ماه رمضان روزی بندگان زیاد می‌شود و مسلمانان را آماده می‌کند برای مهمانی خدا.

 
پیامبر اسلام نیز در خطبه خود به روزهای پایانی ماه شعبان اشاره داشته است که سلمان فارسی در این باره می‌گوید: «خطبنا رسول الله صلى الله علیه وآله فى آخر یوم من شعبان، فقال: یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک شهر فیه لیلة خیر من الف شهر جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادى فریضة فیما سواه وهو شهر الصبر والصبر ثوابه الجنه وشهر المواسات وشهر یزاد فى رزق المؤمن وشهر اوله رحمة واوسطه مغفرة وآخره عتق من النار وهو للمؤمن غنم وللمنافق غرم‏»



دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

Image result for ‫مدافعان حرم‬‎

 




دسته بندی :  ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

کوچکترین کودکی که به جنگ داعشی ها رفت +تصاویر

در میان اعضای مختلف این نیروی استوار خودجوش، حضور برخی چهره‌ها لبخند تحسین و ستایش را بر لب می‌نشاند.

 در کنار دفاع نیروی ارتش کشور عراق مقابل دست درازی‌های مهاجمان تکفیری و داعشی، نقش استوار و قدرتمند بسیج مردمی این کشور (حشد الشعبی) غیر قابل کتمان است. شبهه نظامیان شیعی که به فتوای مراجع عراقی بویژه آیت الله سیستانی از میان مردم عادی، عشایر و ... شکل گرفته و به کمک ارتش کشور شتافتند، نیرویی که به گفته نشریه نیوز ویک از لحاظ آمادگی و قدرت پس از نیروهای نوی سیل آمریکا، آلفای روسیه و ایکوکبرای اتریش جای می‌گیرند.

 در میان اعضای مختلف این نیروی استوار خودجوش، حضور برخی چهره‌ها لبخند تحسین و ستایش را بر لب می‌نشاند. عباس تحسین احسان الترکمانی، یکی از متفاوت‌ترین نظامیانی است که حضور او همگان را به تعجب و حیرت وا می‌دارد، کودکی اهل محله امام احمد در منطقه طوزخورماتو که با وجود سن و سال کم و جثه کوچکش، لقب بچه شیر جنگی را گرفته است.

 او پا به پای دیگر نیروها،می‌جنگد، پشت توپ‌های عظیم جنگی قرار می‌گیرد و با کشیدن تنها یک طناب، مواضع داعش را بمباران می‌کند.

 
 
کوچکترین نیروی امنیتی عراق+ تصاویر 
 
کوچکترین نیروی امنیتی عراق+ تصاویر
 (( خدا قوت رزمنده  کوچک ))



دسته بندی :  ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

قومي خدا را به اميد پاداش نيايش مي‌كنند. اين عبادت بازرگانان است. گروهي از روي ترس، بندگي مي‌كنند. اين نوع بندگي مخصوص بردگان است. مردمي خدا را از باب سپاس نعمت‌‌هاي او ستايش مي‌كنند. اين روش آزادگان است. امام حسین(ع)




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 


 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

افسران - قابل توجه همسنگران انقلابی.... در برابر گمراهی برخی دوستان

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست ، پس برادر خوبم
برای جانبازی در راه آرمان ها، یاد بگیر که در این سیاره رنج، صبورترین انسان ها باشی
شهید آسید مرتضی آوینی



دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

افسران - 
روز جـوان 
بر آنانی ڪہ جوانے نکردند

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد